piątek, 30 października 2020

"zajawka na mały obrazek (część druga)

 Przy poprzednich wpisach tłumaczyłem czemu używam nielubianego zwrotu. W związku z tym - ponownie tłumaczył nie będę.

Natomiast spróbuję, w kilku zdaniach, wytłumaczyć czemu - taki wielbiciel "średniego formatu" i to wyłącznie (no prawie) w postaci kwadratu, jak ja - w ogóle sięgnął po aparaty małoobrazkowe...
Otóż dlaczego - próba wytłumaczenia...

Od czasu, gdy "wróciłem" do fotografii "analogowej" (cokolwiek to znaczy) używam prawie wyłącznie aparatów średnioformatowych. Z pewnością jedną z przyczyn jest realizacja dziecięcej fascynacji i marzenia o fotografowaniu aparatem typu "Start", a później - powiedzmy młodzieńczej - radości z robienia zdjęć przy pomocy aparatu z wizjerem typu "kominek".
Fotografując "w starym stylu" - zacząłem siłą rzeczy kolekcjonować aparaty. No i od rodziny, znajomych - dostawałem i dostaję rozmaity fotograficzny "demobil". Niekoniecznie "średnioformatowy". 
Żal wyrzucić - trzeba choć sprawdzić, czy dany aparat wytrzymał próbę czasu i czy w ogóle można nim zrobić zdjęcie...

[uwaga na marginesie: - gorące podziękowania wszystkim darczyńcom, ze szczególnym uwzględnieniem rodziny - Misi i Irka (za kilka aparatów :) ), Stefana (Praktica i osprzęt są "the best"); znajomych - Pawła (gorące dzięki), Michała i Krzyśka - koniec marginesu]

Oczywiście takie sprawdzanie sprawności darowizn - robię tylko co jakiś czas. 
Tak się złożyło, że zebrało się kilka aparatów małoobrazkowych, które "wypadało" sprawdzić. Jednocześnie - chciałem przerwać pandemiczny marazm i ogólne "niechciejstwo".

jako pierwszy (w drugiej turze): Certo Super-Dolina II

 

Dodam - że ten aparat otrzymałem od Taty. Jest to jedna z nielicznych "zdobyczy wojennych" jakie udało się Tacie zatrzymać. Z dzieciństwa pamiętam czasy fotografii robionych przez Tatę tym właśnie aparatem podczas wakacji. Był to też pierwszy aparat fotograficzny, którym robiłem zdjęcia.

kolejny aparat: Practina



aparat trzeci: Zenit E (wersja "olimpijska")

 
aparat czwarty (ostatni w tej części): Exacta VX 1000
===

cdn...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz