czwartek, 12 stycznia 2017

Coś w rodzaju podsumowania...

Oczywiście - w odniesieniu do roku minionego i "działalności" fotograficznej. Do niedawna takie "podsumowanie" robiłem w ramach "aktywności" na pewnym fotograficznym portalu. 
Z przyczyn - powiedzmy - obiektywnych, w tym roku na tamtym portalu zrobić tego nie mogę :). 
 Zacznę od prezentacji (powyżej) "ostatniego" zdjęcia jakie zrobiłem w roku ubiegłym. Oczywiście z trasy "subiektywnego powarszawskiego spaceru".
Fotografie z tych spacerów - nie tylko "powarszawskich" - stanowiły znaczną część wśród fotografii jakie wykonałem w minionym "roku fotograficznym". Poza tym stałym punktem programu, starałem się robić zdjęcia wszędzie tam, gdzie dotarłem; czy to prywatnie, czy też służbowo.
Łącznie - w minionym roku udało mi się zrobić (mam na myśli wyłącznie zdjęcia na negatywach) około 2000 fotografii. Negatywy czarno-białe, głównie Ilford HP5+, Ilford FP4+, Acros 100. Wszystkie negatywy wywoływałem w Rodinalu R09 i dygitalizowałem w "cyfrowej" ciemni.
Część fotografii prezentowałem w dwóch galeriach internetowych: Plfoto i AT (moja "przygoda" z tą ostatnią już się jednak zakończyła). Pod koniec roku założyłem konto na galerii 500px. [_ https://500px.com/gb59 _]
W ramach "chwalenia się" swoimi zdjęciami część z nich prezentowałem na niniejszym blogu.
Udało mi się zorganizować - i to dwukrotnie - coś w rodzaju pleneru fotograficznego (w Europejskim Centrum Edukacji Geologicznej na Rzepce pod Chęcinami). Wzięło w tych plenerach udział prawie 20 osób, plony "fotograficznej pracy" zostały zaprezentowane na (wiszącej do dziś na Wydziale Geologii) wystawie oraz w okazyjnych albumikach.
Uruchomiłem drugi - fotograficzny blog, poświęcony wyłącznie fotografii archiwalnej; zdjęciom powstałym ze zbieranych przeze mnie szklanych negatywów. [_ http://puzzlepamieci.blogspot.com/ _]. Od lipca 2016 pojawiło sie na tym blogu jedenaście wpisów. Przy tej okazji uporządkowałem również tę swoją "kolekcję" :).
Kilka fotografii (mam na myśli zdjęcia wykonane wyłącznie "tradycyjne") zostało wykorzystane jako ilustracje do artykułów opublikowanych w kwartalniku "Tatry".
Pod koniec roku zrezygnowałem (ściślej: zostałem zrezygnowany... :(👿  ) z uczestnictwa w wirtualnym świecie portalu fotograficznego Aparaty Tradycyjne. Cała "sprawa" jest jeszcze świeża, zapewne za jakiś czas poświęcę jej osobny wpis :).
Udało mi się nieco powiększyć kolekcję "tradycyjnych aparatów", miałem okazję przećwiczyć fotografowanie takimi aparatami jak: Pressman Busch, czy Mamyia rb67. Udało mi się kupić kilka bardzo interesujących albumów fotograficznych (np. album zdjęć Yvona poświęcony Paryżowi) i książek o tematyce fotograficznej.
To właściwie wszystko :). 
O fotografowaniu aparatem cyfrowym nie wspominam - między innymi dlatego, że w "oryginale" podsumowanie umieszczałem na portalu poświęconym fotografii tradycyjnej :) Ale - co chyba oczywiste - w 2016 roku fotografowałem także przy użyciu aparatu cyfrowego :).
Na zakończenie dwie fotografie - pierwsze, które zrobiłem w roku 2017. Również z "subiektywnego spaceru", tyle, że ze spaceru "poszczecińskiego" :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz