środa, 11 stycznia 2017

60 lat minęło...

We wrześniu minionego roku - w ramach kolejnego zakupu do mojej kolekcji starych negatywów - nabyłem kilkanaście negatywów, wyjątkowo nie w postaci szklanych płytek ale błony zwojowej średniego formatu. Ten wyjątek spowodowany był głównie opisem fotografii: "Zakopane 1946". Dla zdjęć z tak odległych czasów z Zakopanego - zdecydowałem się zrezygnować ze sztywnych reguł :). 
Zakupione negatywy okazały się zapisem/relacją z jakiejś zorganizowanej wycieczki do Zakopanego, w Tatry. Większość zdjęć wykonano w rejonie dolnej stacji kolejki na Kasprowy Wierch (w Kuźnicach) oraz w okolicach schroniska na Kalatówkach. Nie wiadomo jakim typem aparatu zostały zrobione. Gdy je zdygitalizowałem i "wywołałem w cyfrowej ciemni" - prawie natychmiast zdecydowałem, że przy najbliższej okazji będę próbował powtórzyć ujęcia...
---
Pierwsza (i druga) okazja nadarzyły się już w październiku i w grudniu minionego roku. Niestety - zdjęcia archiwalne wykonane były w okresie letnim, może wiosennym. A gdy ja byłem w Kuźnicach - nawet w październiku - panowały warunki lekko zimowe. Mimo to - spróbowałem.
Efekty (dla wybranych czterech ujęć) poniżej :)
Zapraszam...
1946
XII 2016
1946
XII 2016
1946
 X 2016


1946
XII 2016
Niestety - podczas obu "sesji" nie miałem ze sobą wydruków z oryginalnych zdjęć - stąd widok na zdjęciach współczesnych nie zawsze jest zbliżony do archiwalnego. Mam nadzieję, że kolejna próba będzie dokładniejsza. Poza tym - na pierwszy rzut oka widać, że zdjęcia z roku 1946 wykonane zostały aparatem  z obiektywem o innej ogniskowej niż 80 mm (taka ogniskowa jest w obiektywie Zenzy BRONICI SQ-A, którą robiłem zdjęcia współcześnie). Kolejne próby przeprowadzę zatem przy użyciu innych obiektywów, być może nawet innego aparatu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz