wtorek, 27 maja 2014

porównanie...

Przy okazji przygotowywania tych archiwalnych fotografii do publikacji na blogu - odnalazłem jedno ze swoich pierwszych (oczywiście nie aż tak stare) zdjęć. I postanowiłem powtórzyć ujęcie. Oczywiście w miarę możliwości...
Oto pierwsza przymiarka...
   Zdjęcie zostało zrobione - prawdopodobnie - w roku 1966 lub 1967. Aparatem Druh Synchro, z wkładką dla fotografii w formacie 4.5x6 cm i z obiektywem Bilar 1:8/65. Ponieważ w aparacie Druh były do dyspozycji dwie nastawy czasu - przypuszczam, że użyty został czas: M (migawka). Wielkość przysłony można było wybrać z dwóch możliwych: f8.0 i f16.0. Przypuszczam, że zdjęcie zrobione zostało przy f=8.0. Typu negatywu nie jestem w stanie odczytać...
Na spacer na Starówkę wybraliśmy się z Rodzicami - choć nie pamiętam jaka była przyczyna owego spaceru. Negatyw był wywołany - prawdopodobnie w ciemni domowej, a w 2013 roku został przeze mnie zdygitalizowany...

I - jak to piszą w bajkach - minął rok, drugi, trzeci, minęło lat dziesięć...
Aż tu po 47 latach:
  Tym razem na spacer na Starówkę wybrałem się świadomie - by zrobić (między innymi) tę fotografię. Nieco inny kadr, nieco inna pora roku - zdecydowanie inny aparat i negatyw, nieco inny fotograf :). Ale pewne podobieństwa da się zauważyć. Jak również i pewne różnice...:)
Zdjęcie zostało wykonane aparatem Zenza Bronica z obiektywem ZenzanonS 1:2.8, f=80 mm, z ręki. Czas naświetlania negatywu: 1/125 sekundy, przysłona f11.0. Negatyw użyty do zdjęcia: Ilford FP4 PLUS o ISO 125. Po wywołaniu (w Zakładzie Fotograficznym) negatyw został przeze mnie zdygitalizowany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz